Praktijkregels
Wij streven er naar een goede en langdurige relatie met u op te bouwen. Hierbij hebben wij het doel om persoonlijke, kwalitatieve tandheelkundige zorg te verlenen. Om deze zorg te kunnen leveren, hebben wij een aantal praktijkregels.
- Het kan voorkomen dat u uw afspraak moet annuleren. Wij vragen u om uw afspraak minimaal 48 uur van te voren telefonisch te annuleren, dan kunnen we de voor u gereserveerde tijd nog voor iemand anders reserveren. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zijn wij genoodzaakt deze tijd bij u in de rekening te brengen.
- Een dag voor uw afspraak krijgt u een herinnerings-sms. Aan deze herinnering kunt u geen rechten ontlenen, dit is slechts een service vanuit de praktijk. Als u geen herinnering ontvangt, betekent dit dus niet dat uw afspraak niet doorgaat. Indien u twijfelt, kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen.
- Om de gezondheid van uw gebit op peil te houden, adviseren wij om regelmatig op periodieke controle te komen. De frequentie van de controle varieert van elke drie maanden tot eens per jaar, uw tandarts kan hierover een advies geven. Na iedere controle, kunt u direct een nieuwe periodieke controle plannen. Wij roepen u niet actief op en vragen zelf contact op te nemen met de praktijk indien u geen afspraak gepland heeft staan.
- Indien u langer dan twee jaar niet voor een periodieke controle bij ons in de praktijk bent geweest, zult u niet meer als actieve patiënt in ons patiënten-bestand ingeschreven staan.
- Aangezien de staat van uw gezondheid en eventueel medicijngebruik van invloed kunnen zijn op onze behandelingen, is het van belang om hiervan op de hoogte te zijn. Indien er iets wijzigt in uw gezondheid of medicijngebruik, horen wij dit graag op de eerstvolgende afspraak.
- Twijfelt u of bepaalde kosten van een behandeling door uw zorgverzekeraar worden vergoed, vraag dan om een kostenbegroting. Met deze begroting kunt u bij uw zorgverzekeraar bekijken wat er wordt vergoed vanuit de verzekering.
- De verwerking van onze facturen hebben wij overgedragen aan Infomedics. Infomedics zal de factuur eerst naar de zorgverzekeraar sturen, waarna u een factuur ontvangt van het bedrag dat niet door de zorgverzekeraar vergoed wordt. Indien u niet wilt dat wij de factuur via Infomedics sturen, kunt u dit bij de balie aangeven.